MASV integreert met Frame.io

door | 2 november 2020

MASV Portals biedt één enkel uploadpunt voor video-samenwerking.

C365's Adrian Pennington schreef eerder deze zomer dat "heeft de media- en entertainmentindustrie niet alleen haar hele organisatiemodel gedecentraliseerd, maar ook haar overgang naar cloud-gebaseerde workflows, archieven en computerbronnen drastisch versneld".

Frame.io en MASV zouden de poster-kinderen kunnen zijn voor deze stelling. Frame.io heeft het beoordelen van en samenwerken aan videoprojecten ongelooflijk vereenvoudigd, vooral wanneer je team op afstand werkt, in verschillende tijdzones, of op een andere manier werkt zoals wij in 2020 doen. MASV maakt het ook eenvoudig om te navigeren door de talloze cloud-diensten die vandaag de dag beschikbaar zijn voor creatieven door de eenvoudigste en snelste op- en afritten naar de cloud te bieden. Met MASV als start- en eindpunt kunnen wij u helpen om uw enorme (20GB+) content precies daar te krijgen waar het moet zijn.

Vorige week nog, MovieLabs CEO Richard Berger blogde vanuit de toekomst en beschreef het belang van "Cloud-grondbeginselen, beveiliging en toegang, en softwaregedefinieerde workflows naar de video-industrie van 2030.

Hier bij MASV, is de toekomst nu.

Door een snelle, betrouwbare en eenvoudige on-ramp naar de cloud te bieden, met uitwisselingen die inhoud kunnen verplaatsen naar kritieke clouddiensten zoals Frame.io, leggen we de basis voor een snel versnellende toeleveringsketen voor videoproductie die inherent in de cloud is gebaseerd.

En eerlijk gezegd, met integratiepartners zoals Frame.io, wordt het een stuk makkelijker.

Met MASV Portals en Frame.io, kan een portaal eigenaar eenvoudig zijn portaal configureren om bestanden aan te leveren aan hun Frame.io account en vervolgens medewerkers uitnodigen om te uploaden.

U hoeft niet iedereen een Frame.io account te hebben, noch hoeft iedereen een MASV account te hebben. U nodigt gebruikers gewoon uit naar een URL en webpagina met een eigen merk, waar ze hun inhoud kunnen slepen en neerzetten. Het zal automatisch naar uw Frame.io-account worden overgebracht.

Geen vragen of antwoorden van medewerkers, geen giswerk, geen technische ondersteuning nodig. Voor eenmalige uploads, is er niets eenvoudiger.

Voor lopende samenwerkingen, is er iets eenvoudigers! Dat is de MASV app.

De MASV-app is beschikbaar voor Mac en Windows en kan door u en uw medewerkers gebruikt worden om automatisch te uploaden naar uw Frame.io-account of andere clouddiensten. De app biedt een watch map functie die kan verwijzen naar een specifiek portaal. Dus als je Frame.io al hebt aangesloten op een MASV Portal, hoef je alleen maar de app in te stellen en de gewenste portal in te stellen - er is niets anders te doen.

We denken dat dit uw samenwerking in de cloud op Frame.io nog beter zal maken. Een volledige set instructies volgt, maar als u vragen heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met [email protected].

-Greg

MASV Bestandsoverdracht en Frame.io Beoordeling en Samenwerking

Aan de slag

Eens je MASV met Frame.io verbindt, zullen jij en je team het heel gemakkelijk vinden om eender welk volume aan bestanden te uploaden. Maar er is een beetje werk te doen om alles te configureren. Hier leest u hoe u dat moet doen.

Een ontwikkelaarstoken aanmaken

frame io tokens

Ga naar ontwikkelaar.frame.io en log in met uw Frame.io-gegevens. Klik dan op Tokens > Nieuw. Schrijf op de volgende pagina een vriendelijke naam voor uw token en selecteer de volgende rechten:

• Rekeningen: lezen
  • Teams: lezen
  • Projecten: lezen
  • Activa: verwijderen, aanmaken, bijwerken, lezen

Hier is een screenshot:

Frame.io API Token Scope

Klik op Maak en uw token zal aangemaakt worden en op de volgende pagina getoond worden. Zorg ervoor dat u kopieer het token omdat het maar één keer wordt getoond.

MASV integreren met Frame.io

Meld u aan bij uw MASV-team en klik op Cloud-integraties. U moet een MASV Team Admin of Eigenaar zijn om toegang te krijgen tot deze pagina. Op de Cloud Integratie Pagina, klik Aansluiting toevoegen en kies Frame.io uit de vervolgkeuzelijst.

MASV Frame.io Cloud Connect
Frame.io MASV Cloud Connect-instellingen

Verbinding maken met een portaal

Ga naar Portalen pagina in uw MASV Account. U kunt kiezen voor Een bestaand portaal bewerken of Maak een nieuw portaal voor uw integratie.

Onder Cloud Integratie sectie in Portaal Instellingen, klik, Aansluitingen kiezenen kies Frame.io in de pop-up box. Klik op Portaal bijwerken.

Dat is het! Uw integratie is ingesteld. Telkens wanneer u nu een levering ontvangt in dat portaal, zal MASV deze automatisch doorsturen naar Frame.io.

Stressvrije bestandsoverdracht

masv logo klein

Het overzetten van grote bestanden lijkt misschien een lastige taak, maar dat hoeft het niet te zijn! Met MASV is de tijd van vervelende bestandsoverdrachten voorbij. Ongeacht de grootte van uw bestand, uw locatie of uw ervaring, MASV maakt het overdrachtsproces naadloos - geen training vereist! Wij maken bestandsoverdrachten stress-vrij voor iedereen die ons platform gebruikt en hebben de functies die nodig zijn om grote bestanden zorgvuldig en veilig te verwerken met gemak.